Звіт директора КЗ «Ветеринарний ліцей»
Дергачівської районної ради Харківської області
Топоріна Ігоря Володимировича
про свою діяльність на посаді протягом 2019-2020 навчального року.
с-ще Ветеринарне 2020 рік

1. Загальна інформація про заклад.

Комунальний заклад «Ветеринарний ліцей» є колективною власністю Дергачівської районної ради Харківської області. Управління та фінансування здійснюється Управлінням освіти, культури ,молоді та спорту Дергачівської РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля закладу прийнята в експлуатацію 1982 році, . У 2019-2020 навчальному році працювало 19 педагогічних працівника та 15 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 131 учень, середня наповнюваність класів становить 12 учнів. Працює дошкільний підрозділ закладу в якому виховуються 36 дітей.

2. Кадрове забезпечення.

У 2019-2020 навчальному році штатними працівниками КЗ « Ветеринарний ліцей» був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 98 % педагогів закладу пройшли навчання інформаційним технологіям . Перспектива в освіті така, що років через п’ять вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями.

3. Методична робота.
У закладі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, методичних об’єднань, творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами закладу результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих групп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер, копіювальна техніка), тощо.
У закладі працюють ШМО вчителів початкових класів, природничо-математичного, гуманітарного циклу,спортивно-естетичного циклу. Результативною була робота всіх методичних об’єднань та груп. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів закладу оцінюється хорошими показниками.
Учителі закладу йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів закладу. Використовуюься у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, модульні технології, технології продуктивного навчання.
У 2019-2020 навчальному році атестувалося 2 педагоги .За результатами атестації : 1 педагог підтвердив І кваліфікаційну категорію, 1 педагог підтвердив «вищу категорію» звання «вчитель-методист».Педагоги закладу активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Так, на базі закладу у навчальному році було заплановано три методичних об’єднання :вчителів історії,вчителів біології та вчителів трудового навчання ,але у зв’язку з пандемією COVID-19 методичні об’єднання були відмінені.

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників ліцею дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на достатньому рівні.

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2019-2020 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2019 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років. З якими ж успіхами ми підійшли до завершення навчального року? 2019-2020 навчальний рік закінчило 131 учень закладу, з них 7 учнів 9-го класу та 4 учнів 11 класу.
Сьогодні ми можемо звітувати про те, що закінчили навчальний рік з достатнім рівнем навчальних досягнень вихованців закладу. А саме 6 вихованців закладу нагороджені похвальними листами. Ці діти – гордістьзакладу, підростаюча зміна.В закладі навчається 3 обдаровані дитини.
Вихованці закладу традиційно беруть активну участь у районних предметних олімпіадах, де показали добрі результати. Також наші діти приймали участь у районних конкурсах.

За підсумками навчання Путятіна Еліна Романівна, учениця 9 класу, отримала свідоцтво з відзнакою про здобуття базової середньої освіти.

5. Виховна та позакласна робота.

Виховна діяльність КЗ «Ветеринарний ліцей» у 2019-2020 навчальному році здійснювалась згідно вимог таких основних документів:

- ст. 53 Конституції України;

- Закону України «Про освіту»;

- Закону України «Про загальну середню освіту»;

- Національної доктрини розвитку освти;

- Концепції національно-патріотичного виховання;

- Положення про раду школи;

- Положення про батьківські збори;

- Положення про раду профілактики;

- Положення про учнівське самоврядування;

- Статуту закладу.

У 2019 - 2020 навчальному році виховна робота у КЗ «Ветеринарний ліцеї» здійснювалася за такими напрямками:

- національно-патріотичне та громадянське виховання;

- військово-спортивне і фізичне виховання

- родинно-сімейне виховання;

- формування здорового способу життя, безпека життєдіяльності;

- правове виховання;

- морально-етичне виховання;

- художньо-естетичне;

- трудове виховання;

- професійна орієнтація молоді;

- екологічне виховання.

Протягом навчального року педагогічний колектив закладу працював над підвищенням ефективності виховного процесу, використовуючи у практиці досягнення педагогічної науки, психології, передового вчительського досвіду.

Роботу плануємо згідно з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо організації виховної роботи в закладах загальної середньої освіти, Конституції України, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Закону України «Про позашкільну освіту».

Основною метою виховної роботи є виховання особистості учня, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки; формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової, екологічної культури.

Головну увагу було надано формуванню громадянина - патріота України. Педагогічний колектив працює над реалізацією такої виховної проблеми:

Національно-патріотичне виховання молоді на засадах громадянських, національних, загальнолюдських та полікультурних цінностей

У Ветеринарному ліцеї протягом року проводилися робочі та відкриті виховні години і свята - Першого дзвоника; День вчителя, під час відзначення якого у КЗ «Ветеринарний ліцей» як завжди, проходить день самоврядування. Мета цього щорічного цікавого заходу – це активізація шкільного самоврядування; підвищення інтересу школярів до суспільного життя школи та формування в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, чесності, демократизму; розвиток організаторських здібностей школярів; проведення профорієнтаційної роботи зі школярами.

Протягом вже багатьох років у ліцеї проходив ярмарок «Щедрість рідної землі». І, як завжди, у ньому із задоволенням приймали участь учні усіх класів, їх батьки, вчителі.

Під час проведення заходів, присвячених Дню козацтва, у Ветеринарному ліцеї проводиться спортивне свято «Козацькі розваги», в якому приймають участь учні 5-11 класів, та свято для учнів 1-4 класів «Ми – козачата!»

Новорічні та Різдвяні свята – найулюблініші в учнів, вони дають учням можливість розкрити свої акторські таланти, показати, на що вони здатні. У цих святах завжди приймають участь усі учні закладу, не стали винятком і Новорічні свята – 2020, які надовго запам`ятаються дітям і батькам, вчителям та всім гостям, що завітали к нам на свято.

22 січня Україна відзначала одно із найважливішіх державних свят - день Соборності - річницю возз`єднання УНР та ЗУНР. Були проведені урочисті заходи, присвячені цій даті і у Ветеринарному ліцеї.

27 січня 2020 року з нагоди відзначення Міжнародного Дня пам`яті жертв Голокосту у КЗ «Ветеринарний ліцей» відбулися пам`ятні заходи, в яких прийняли участь учні та вчителі закладу.

Крім зазначених заходів у КЗ «Ветеринарний ліцей» проходять багато інших: вшанування жертв голодомору в Україні 1932-1933 років, тиждень безпеки життєдіяльності учнів, День гідності та Свободи, Всесвітній День боротьби з торгівлею людьми, День толерантності, День української писемності, день Святого Валентина тощо. Путятіна Еліна, учениця 9-го класу у 2019-2020 навчальному році приймала участь у ХIV Всеукраїнської філософської історико-краєзнавчої конференції учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій народ» та стала лауреатом.

Навіть в умовах карантину наші учні продовжують приймати участь у різноманітних заходах: з нагоди відзначення Дня примирення та Перемоги над нацистами у Другій світовій війні; з нагоди відзначення Дня матері в Україні в рамках районного проекту «Мама – її величність, у неї в обіймах вічність»; з нагоди відзначення Міжнародного дня родини в рамках районного проекту «Без родини – немає щастя для дитини»; з нагоди відзначення Дня Європи в Україні в рамках районного проекту «Пізнаємо Європу разом»; з нагоди Дня вшанування пам`яті жертв геноциду Кримськотатарського народу в рамках районного проекту «Не погасити пам`яті вогонь…»; з нагоди відзначення Дня пам`яті жертв політичних репресій в Україні в рамках районного проекту «Політичним репресіям – ні!»; з нагоди відзначення Дня вишиванки України в рамках районного проекту «Рушники любові та єднання».

Створена система позакласної роботи – з метою змістовного дозвілля учнів класоводи та класні керівники організовують різноманітні екскурсії. У 2019-2020 навчальному році були організовані наступні пізнавальні екскурсії:

- у вересні учні 6-11 класів здійснили пізнавальну екскурсію до м. Канев та Умань. Це стало можливим завдяки спонсорській допомозі СФГ «Промінь» та голови господарства В.А.Небоженка.

- у жовтні 2019 року учні 1-го класу під час екскурсійної поїздки до

м. Харків відвідали дельфінаріум.

Здійснити цю поїздку стало можливим також завдяки спонсорській допомозі СФГ «Промінь» та голови цього господарства В.А.Небоженка.

Вже третій рік у КЗ «Ветеринарний ліцей» працює Євроклуб.

Наш шкільний Євроклуб має назву “Friendship”. Координатором Євроклубу є Маренкова Ольга Вікторівна – учитель англійської мови. Діяльність членів клубу полягає в активному пропагандуванні ідеї європейської єдності, засад плюралізму та демократії, толерантності та поваги, формування європейської свідомості серед молоді. До складу клубу входять 22 учні (6-11 класи). У 2019-2020 н.р. засідання проводились один раз на місяць. На засіданнях обговорювались питання історії, географії та культури, цінностей європейських країн. Проводяться круглі столи, ток-шоу, раз на тиждень випускається бюлетень Євроклубу, підводяться підсумки. Гарною традицією стало чаювання під час засідання. Було започатковано бібліотечку Євроклубу, до якої збираються матеріали, пов’язані з діяльністю Євросоюзу.

З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги вчителям у підвищенні рівня виховної роботи, у школі постійно здійснюється управління та внутрішньошкільний контроль за виховною роботою.

Аналізуючи стан виховної роботи закладу варто сказати, що пріоритетними на сучасному етапі є:

- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в освітньому процесі школи;

- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;

- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.

Отже, виховна система КЗ «Ветеринарний ліцей» — це комплекс виховних цілей, спільність людей, спосіб життя учнівського колективу, всі аспекти якого підлягають одній меті, забезпечуючи у процесі свого функціонування досягнення заданого результату .

6. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у закладі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 0;
• малозабезпечених - 1;
• напівсиріт - 3;
• багатодітних – 8;

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: екскурсії у ляльковий театр, участь у новорічних заходах з подарунками, безкоштовне відвідування вистав у райнному будинку культури, подарунки до нового навчального року за кошти центру соціальних служб для молоді. З батьками дітей пільгового контингенту підтримується постійний зв'язок класних керівників, адміністрації школи.

7. Дошкільний підрозділ

Протягом 2019/2020 навчального року діяльність дошкільного підрозділу КЗ «Ветеринарний ліцей» Дергачівської районної ради Харківської області здійснювалась відповідно до вимог викладених у нормативно-правових документах, які регламентують роботу дошкільного навчального закладу:

- Закону України «Про освіту»;

- Закону України «Про дошкільну освіту»;

- Закону України «Про цивільну оборону України»;

- Базового компоненту дошкільної освіти в Україні;

- Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»;

- Статуту дошкільного навчального закладу.

Забезпечення якості й доступності дошкільної освіти є пріоритетом освітньої політики держави. В основу змісту дошкільної освіти покладено особистісно-орієнтовану модель співробітництва.

Діяльність, впродовж 2019/2020 навчального року була перш за все спрямована на підвищення результативності освітнього процесу як за окремими напрямками, так і в цілому.

Головною метою дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку.

Відповідно до річного плану дошкільного підрозділу КЗ «Ветеринарний ліцей» Дергачівської районної ради Харківської області на 2019/2020 навчальний рік педагогічним колективом передбачені такі завдання, спрямувати роботу педагогічного колективу на формування духовного розвитку дитини засобами мистецтва; розвивати здоров’язберігаючу компетентність дітей через формування доступних знань і уявлень про здоров’я , здоровий спосіб життя; впроваджувати інноваційні освітні педагогічні технології у роботу з дітьми через формування мовленнєвої компетентності дошкільників. Реалізація цих завдань здійснювалась у різних формах методичної роботи: педагогічні ради, тематичні вивчення, різні форми керівництва та контролю за освітнім процесом.

З метою забезпечення дошкільною освітою дітей 5-ти річного віку в дошкільному навчальному закладі працював консультативний пункт для батьків та їх дітей, де вони мали можливість отримати консультації, рекомендації щодо навчання і виховання дітей, підготовки до навчання в школі. Також для пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дошкільного навчального закладу, традиційно, у жовтні та в лютому було проведено День відкритих дверей для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону. Була надана можливість переглянути організацію життєдіяльності дітей, заняття, оглянути предметно – ігрове середовище групових кімнат.

Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес.

Для ефективного розв’язання проблем навчання та виховання дітей педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, впроваджують інноваційні педагогічні технології.

Окрім Базового компоненту дошкільної освіти України (нової редакції), Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина» дошкільному закладі частково впроваджується парціальна програма, за якими реалізуються освітні завдання парціальних освітніх програм:

- програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати»;

Парціальні програми розширюють та поглиблюють можливості розвитку особистості дитини педагогів: Кадничанської С.Ю. та Семитоцької А.Г. сприяла удосконаленню та розвитку природного, предметно-ігрового, соціального середовища. Вихователі наповнювали цікавим змістом життєдіяльність дитини протягом дня, використовуючи різні форми активності: фізичну, соціально-моральну.

Моніторинг рівня засвоєння знань дітьми всіх вікових груп є головним показником роботи педагогів та колективу загалом.

Головною метою роботи колективу дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.

Психологічна служба в дошкільному навчальному закладі покликана забезпечити психологічний супровід навчального процесу, збереження психічного здоров'я дітей, індивідуальний розвиток, розвиток емоційної сфери, розвиток пізнавальних процесів, психологічну готовність та соціальну зрілість щодо навчання у школі. Психологічною службою закладу протягом вересня 2019 – березня 2020 року проводилась робота з психологічної готовності дітей до школи.

У вересні-грудні 2019 року проводилась робота з адаптації дітей до умов дошкільного підрозділу, в якій брали участь 15 дітей. Протягом вересня 2019 - березня 2020 року проведена робота з психофізичного розвитку дітей дошкільного віку.

Вжиті заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально – технічної бази дошкільного підрозділу

Дошкільний підрозділ є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

Вжиті заходи щодо забезпечення дошкільного підрозділу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

Освітній процес у дошкільному підрозділі забезпечують 8 працівників:

- 4 молодшого обслуговуючого персоналу;

- 1 медичний працівник;

- 3 педагога, у тому числі: з них - 2 вихователя, 1 практичний психолог,

З них 3 мають повну вищу освіту.

У 2019/2020 навчальному році укомплектовано 2 різновікові групи, з них:

І різновікова «Волошка»

ІІ різновікова «Віночок»

Згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників дошкільного навчального закладу.

Адміністрація дошкільного підрозділу створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного: у поточному році 3 педагогічних працівника пройшли дистанційні курси підвищення кваліфікації «Вихователі різновікових груп» при КВНЗ «ХАНО».

Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу дошкільного підрозділу відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників

Забезпечення організації з харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про виконання норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (2004 року), наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних та оздоровчих закладах», «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернат них закладів 2002 року, №1234, Рішення сесії Дергачівської районної ради та інші нормативно-правові документи щодо організації харчування. З метою забезпечення якісного процесу харчування в закладі створено належні умови. Натуральні норми виконувались. Контроль за правильною організацією харчування дітей здійснювався заступником директора з НВР, медичною сестрою старшою, щодня за закладкою продуктів сестрою медичною старшою та помічниками вихователів, згідно графіку;

- за умовами доставки та збереження продуктів харчування та продовольчої сировини до дошкільного навчального закладу;

- за безпечністю та якістю продуктів та продовольчої сировини, які надходять до дошкільного закладу;

- за дотриманням технології приготування страв кухарями;

- за виконанням норм харчування в закладі;

- за санітарним станом харчоблоку та груп закладу;

- за своєчасністю проходження медичних оглядів та санітарних мінімумів працівниками;

- за дотриманням правил особистої гігієни персоналом та дітьми закладу;

Графіки режиму харчування, видачі страв з харчоблоку затверджено наказом директора та постійно знаходились поруч при видачі їжі на харчоблоці.

Питання щодо організації харчування постійно аналізуються на нарадах при директорові та виробничих нарадах. Харчування в закладі планується відповідно до примірного двотижневого меню, яке погоджується Дергачівським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, меню складається з урахуванням сезонних продуктів. З урахуванням примірного двотижневого меню та картотеки страв, щоденно, на наступний день складається меню-розкладка.

Плата батьків за харчування здійснюється таким чином: дошкільні групи 37.5 грн. З них 15 грн - сплачують батьки, 22.5 грн - за рахунок Дергачівської районної ради.

У закладі організовано питний режим. Для цього дітям було забезпечено придбання води гарантованої якості «Імператорська». Вода поставлялася до закладу кожні 14 днів з відповідною документацією.

Медичною сестрою проводилось антропометричне вимірювання дітей, результати якого фіксуються в Журналі антропометрії. Аналіз даних показав, що усі діти мають приріст маси тіла та зросту.

У закладі наявний інформаційний куточок в якому постійно змінювалася інформація для батьків щодо організації харчування дітей.

Дошкільний підрозділ є комунальним закладом, у якому суворо дотримуються вимог щодо забезпечення охорони дитинства, закріплених в основних державних документах: Конституція України; Конвенція ООН про права дитини; Законом України «Про охорону дитинства»; Сімейний кодекс.

Для ведення цієї роботи в закладі щорічно, на початку навчального року, наказом по дошкільному навчальному закладу від 02.09.2020 №109 затверджено громадського інспектора.

Щокварталу на нараді при директорові громадський інспектор звітувала про наявність у дошкільному підрозділі дітей пільгових категорій та про роботу, проведену з дітьми зазначених категорій.

Згідно із Законом України «Про охорону праці» у дошкільному підрозділі здійснюється робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності, відповідно нормативних документів. Призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки життєдіяльності дітей та учасників освітнього процесу. Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно – оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання.

Організовано проводяться при прийомі на роботу і періодичні ( двічі на рік) медичні огляди працівників.

Робота педагогічного колективу та всіх робітників дошкільного підрозділу щодо профілактики дитячого травматизму будується на Базовому компоненті дошкільної освіти України, який спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого дошкільного закладу з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:

- поліпшення якості освітньої роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

- удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоровя та життя;

- пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.

Протипожежна безпека у дошкільному підрозділу посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, маються 3 вогнегасники, призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом ліцею.

Питання соціального захисту дітей, запобігання проявів жорстокого ставлення до дітей, приниження їх гідності, дотримання законодавства щодо дотримання захисту прав неповнолітніх були упродовж 2019/2020 навчального року пріоритетними для педагогів закладу та розглядалися на педагогічних радах.

Належна увага в дошкільному підрозділі приділяється організації роботи з персоналом та вихованцями з Цивільного захисту, із забезпечення готовності сил і засобів до дій у надзвичайних ситуаціях.

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітнього процесу дошкільного підрозділу якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навичок безпечної поведінки в різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки

Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями.

Взаємодія із сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Дошкільний підрозділ підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. Педагогічний колектив організував для цього різні активні форми співпраці, а саме: батьківські збори; індивідуальні консультації; виготовлення поробок разом з дітьми; участь у святах; дні відкритих дверей.

Організація роботи з батьками та громадськістю з метою залучення їх до управління закладом, пропагування відкритості та прозорості відбувалась через раду дошкільного підрозділу, загальні батьківські збори, групові збори.

Таким чином, діяльність дошкільного підрозділу була спрямована на виконання законодавчих актів щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, надання конкретної допомоги заявникам у вирішенні обґрунтованих заяв і скарг, прийняття вичерпних заходів з дотримання і захисту законних інтересів громадян.


8. Співпраця з батьками.
Виховання учня взакладі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів, беруть шефство над підлітками під час екскурсійних поїздок . Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

Протягом 2019-2020 навчального року у Ветеринарному ліцеї проводилися усі заплановані класні та загальношкільні батьківські збори, на яких обговорювалися актуальні питання виховання дітей. Також мають місце постійні індивідуальні консультації з батьками. Батьки приймають активну участь у шкільному житті своїх дітей, в організації класних та позакласних заходів. Також дуже цінною є допомога батьків в поповненні матеріально-технічної бази класів та школи в цілому.
Однією з традиційних з форм роботи з батьками у Ветеринарному ліцеї є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація ліцею, представники Козачолопанської амбулаторії сімейної медицини, центру зайнятості.

9. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.
Медичне обслуговування учнів та працівників закладу організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. . Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по закладу. Медичне обслуговування працівників закладу організовано також на базі Комунального закладу охорони здоров`я Дергачівська ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом у навчальних закладах, перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2014 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», рішення Дергачівської районної ради XLII сесії VII скликання від 12 лютого 2020 року № 1036-28 «Про встановлення вартості харчування дітей у навчальних закладах, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дергачівського району у 2020 році», іншими нормативними документами з метою організації якісного та повноцінного харчування вихованців закладів освіти. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів та учні з особливими потребами, які навчаються в інклюзивних класах забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням на сумму 14 грн. 50 коп. Цікавими спортивними заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом. На привеликий жаль в цьому навчальному році не працював пришкільний оздоровчий табір «Лісовичок» через поширення COVID-19 на території України.

Через складну епідемологічну ситуацію працівники закладу, що знаходились на робочому місці, були забезпечені звсобами індивідуального захисту (маски, антисептики)

10. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу. Наказом по закладу призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено комісію з охорони праці, сплановані заходи.

До складу комісії увійшли:

Голова комісії – Топорін І.В., директор ліцею;

Члени комісії – Верба А.П.., заступник директора з НВР;

- Тернавчук Г.Г., завгосп;

- Жигалова Н.О., голова ПК;

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У закладі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях НВК розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В закладі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

11. Фінансово-господарська діяльність.
Будівля закладу прийнята в експлуатацію 30 років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація закладу разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб закладу проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Дергачівської РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам закладу. За бажанням переважної більшості колективу було здійснено нарахування авансу. Вчасно здійснювалися у економію працівників, заклад все ж таки виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

За рахунок бюджетних коштів було проведено капітальний ремонт двох туалетів ліцею на сумму 576 тис. гривень.

За рахунок бюджетних коштів було зміцнення матеріально-технічної бази, а саме:

1.Демонстраційні моделі для НУШ – 13294,5 грн.

2. Насос фекальний – 3450.00 грн.

3. Принтер струйний EPSON - 4545.42 грн.

4. М’ясорубка - 16500.00 грн.

5. Холодильник - 12500.00 грн.

6. Стіл та стілець учнівський(2 комплекти) – 3754.00 грн.

7. Сушилки для рук (3 шт.) - 9576.90

8. Посуд для їдальні – 6555.45 грн.

9. Щит пожежний відкритого типу у зборі - 4900.00 грн.

10. Ноутбук Lenovo - 15 996.00 грн.

- за позабюджетні (зокрема батьківські кошти)

1. Вертикальні жалюзі(6 шт.) – 5.4 тис. гривень

2. Стільниці для учнівських парт(10 комплектів) – 2,25 тис. гривень.

3. Зливні бачки(2 шт.) – 0,8 тис. гривень

4. Світильники світлодіодні (10 шт.) – 2,08 тис. гривень.

5, Крани для рукомийників(3 шт.) – 0,6 тис. гривень

6. Дитячі шафи для одягу п`ятисекційні(2 шт.) – 5 тис. гривень.

За позабюджетні кошти здійснюється ремонт шкільної оргтехнікаи (а це один комп’ютерний клас та кілька комп’ютерів і принтер для адміністративних потреб), оновлення актової зали, поточні ремонти коридорів школи, внутрішніх туалетів. За рахунок позабюджетних коштів в тому числі батьківських) влітку цього року було здійснено ремонти та підготовку класних кімнат та приміщень закладу до 2020-2021 навчального року на сумму 26,381 тисяч гривень та примішення дошкільного підрозділу на сумму 3024,00 грн. За рахунок спонсорської допомоги у дошкільному підрозділі було проведено капітальний ремонт туалуту, кухні та роздягальні на сумму__________тис. гривень.

Фінансово-господарська діяльність дошкільного підрозділу закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим районною радою. а саме:

Миючі засоби – 6028 грн.

Постільна білизна – 14397 грн.

Сушка для рук – 1064 грн.

Посуд – 3660 грн.

- чашки 40 х 15. 00грн – 600 грн.

- тарілка мілка 40 х 37.00 грн – 1500 грн.

- тарілка глибока 40 х 39.00 грн – 1560 грн.

Засоби індивідуального захисту під час карантину – 7960 грн, а саме:

- паперові рушники (рулон) 12 х 45 грн – 540 грн.

- паперові рушники (листові) 12 х 45 грн – 540грн.

- тримач паперових рулонних рушників 3 х190 грн -570 грн.

- тримач листових паперових рушників 3 х 390 грн – 1170 грн.

- перчатки латексні 150 шт. х 2.50 грн – 375 грн.

- відро для сміття – 190 грн.

- інфрачервоний термометр – 2390 грн.

- антисептик 5000мл. – 900 грн.

-антисептик 200 мл.-120 грн.

-маска нестерильна 100шт. х 7 грн – 700грн.

- сміттєві пакети 2 уп. х 40 грн – 80 грн.

-респіратор 3 х 70 грн. – 210 грн.

- маска Пінта 5 х 35 грн. – 75 грн.

- Зміцнення матеріально-технічної бази за благодійні батьківські кошти:

Іграшки - 6.534 грн.

Пилосос – 2500 грн.

Методична література – 360 грн.

Поточний ремонт – 3024 грн.

Інвентар – 5980 грн.

Ремонтні роботи – 5900 грн

Ковдри 12 х 160 грн. – 1920 грн.

- спонсорська допомога:

головою С(Ф)Г «Промінь» Небоженка Володимиром Анатолійовичем було зроблено

- стеля «Армстронг» +

- освітлення в групових кімнатах - 21900 грн.

- навіс при вході до садочку – 8000 грн.

Працівниками централізованої бухгалтерії відділу освіти Дергачівської РДА планово проводиться інвентаризація майна. Зауважень, щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються або оприбутковуються.
Адміністрацією закладу приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними пластиковими стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями закладу, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. Нажаль нагальними проблемами Ветеринарного ліцею є придбання та встановлення огорожі навколо території, закріпленою за закладом, ремонт покрівлі закладу та ремонт харчоблоку.
Останнім часом у Дергачівському районі виникла проблема оптимізації мережі навчальних закладі у зв’язку з катастрофічним зменшенням кількості учнів у школах протягом останніх років. При цьому фінансування освіти здійснюється по формульним розрахункам на одного учня. Ситуація дійшла до крайньої межі: учень малокомплектної школи обходиться бюджету у кілька разів дорожче ніж учень великої школи.


12. Управлінська діяльність.
Управління закладом здійснюється згідно річного плану роботи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у закладі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток ліцею.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням закладу до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації ліцею, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.
Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. Узакладіі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У закладі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та программ, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Під час здійснення внутрішньошкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступником директора з НВР використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп’ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради закладу, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація ліцею приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Директор закладу в роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у закладі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

Директор ліцею Ігор Топорін

Кiлькiсть переглядiв: 247